emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

lördag, mars 24, 2007

Jobbar utan att jobba

God morgon!

Nu skulle jag vilja vakna. Hämta DN och ligga kvar i sängen. I stället är jag på jobbet, sju mil hemifrån, och kan inte göra ett jota. Webben ligger nere för att de håller på att byta server eller nåt. Skulle ha varit klart nu men än så länge funkar ingenting. Det enda vettiga jag har gjort är att jag har ringt till polisen och brandkåren men inga större händelser finns att rapportera. Och skulle det ha hänt något kan jag ju ändå inte lägga ut något på hemsidan.

Blir lite stressad av detta. Ska på Damien Rice konsert i kväll på Cirkus så kan inte jobba över alls. Och listan är lång på grejer jag ska ha fixat innan jag får åka hem. Ja ja, inte mycket jag kan göra åt saken i alla fall.

Var på en jättetrevlig inflyttningsfest i går hos en jobbarkompis som bor i en underbar vindsvåning (låter tjusigt) i Uppsala. Kände ingen, förutom henne, men alla var så gulliga och lätta att prata med. Synd att jag inte kunde stanna så länge.