emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, mars 22, 2007

Sjudagarsvecka, sushi och skam

Dagen var riktigt stressig, jagade bland annat konstnärer som ska göra egna tolkningar av majblomman, och är riktigt trött. Synd att jag har tre jobbdagar kvar innan jag får ledigt. Sjudagarsveckor borde inte vara lagligt.

Har haft en skön kväll med familjen i min lillebrors andrahandsetta på söder. Sushi, prat och Göran Persson-dokumentären. Makalöst vilka grodor som hoppar ur den mannens mun. Noll respekt mot andra människor och de flesta verkar han någon gång ha tyckt ooooerhört illa om. Jag undrar om han skäms över sig själv när han ser detta nu eller om han skulle kunna säga allt det där idag också. Hans barn skäms nog i alla fall, det skulle jag ha gjort.

Ett tunt litet kuvert med mitt namn på låg på hallmattan när vi kom hem. Det visade sig innehålla två månadslöner. Oväntat och välbehövligt.

1 Comments:

  • At 8:02 fm, Blogger Ninaw said…

    Hej! :) Ja, den mannen känns inte ett dugg varm och mysig. Bara dryg.

     

Skicka en kommentar

<< Home