emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, mars 18, 2007

Mona Sahlin

118 år av manliga partiledare. Sen kom Mona Sahlin. Det är en seger.

Såg en intervju med henne i Agenda nyss och det märktes att hon var helt slut och blev irriterad över många frågor. Hon var särskilt trött på jämförelser med Göran Perssons ledarstil. Det kan jag förstå. Låt henne börja leda först. Många dömer ut henne som inkompetent men jag tror att hon kan bli bra. Ge henne lite tid bara.

Ser fram emot den här politikvåren och debatter mellan Sahlin och Reinfeldt. Blir inte lika förutsägbart som när Persson var partiledare.

Också spännande med den nya duon Eliasson och Wallström som ska arbeta med internationella frågor inom partiet. De två kan nog sätta fart på den utrikespolitiska debatten och blotta vilka ståndpunkter som egentligen finns. Idag är det rätt tyst.

2 Comments:

  • At 12:41 fm, Anonymous Anonym said…

    Mona är ett av få ljus i riksdagsmörkret.

     
  • At 6:23 fm, Anonymous Anonym said…

    Mona ska man ge tid - den nya regeringen ska bannas redan efter några månader. Det började redan efter några veckor.

    Är det någon mer än jag som ser skillnaden här?

     

Skicka en kommentar

<< Home