emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, mars 21, 2007

Sandahls debut

Har börjat läsa Ronnie Sandahls debutbok "Vi som aldrig sa hora". Gillar den även om den kanske är lite väl späckad med adjektiv. Men det är inget snack om att Sandahl är begåvad och många av dem som rackat ner på honon, typ Stureplans-Alex, kan inte vara annat än avundsjuka.

Har lite svårt att känna igen mig i bilden av att tjejer inte vill ha de snälla killarna. Så var det inte bland mina vänner men det kanske är vi som är ovanliga som inte har dragits till de farliga typerna.

8 Comments:

  • At 9:10 fm, Blogger Karin said…

    Jag känner mig lite efter, vem fasen är Stureplans-Alex?

     
  • At 9:31 em, Anonymous Anonym said…

    Du har inte missat någonting, jag vet vem han är men har inte haft någon nytta av den informationen. Han har en förening för inbördes beundran.

     
  • At 10:29 em, Blogger Emma said…

    http://www.stureplan.se/blogs/alex/

    Här kan du kolla in hans blogg som är en av de mest besökta just nu. Hans signum är att provocera. Alex Schulman är chefredaktör för tidningen Stureplan.

     
  • At 10:06 fm, Blogger Karin said…

    Herregud. Är det sånt här ni läser hemma i Sverige nu? Jag tror jag stannar i Paris. För gott. Han skrev att han hade 10 000 läsare häromdan. Har folk inget vettigare för sig?

     
  • At 5:11 em, Blogger Emma said…

    Näpp, tydligen inte. Du minns väl Arlatiden? Kanske är många som har så monotona jobb framför skärmen. Ha en braig helg.

     
  • At 6:25 em, Blogger Karin said…

    Ja han kanske kan roa alla stackars växeltelefonister som ju faktiskt inte har något vettigare för sig.

    Kram och trevlig helg!

     
  • At 9:24 em, Anonymous Anonym said…

    Tror tyvärr att tjejer ofta dras till de "farliga" killarna.. Svårt att säga varför.

     
  • At 12:16 em, Blogger Emma said…

    Ja, fast jag tror att det är en viss typ tjejer också som dras till sådana killar.

     

Skicka en kommentar

<< Home