emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, mars 21, 2007

Fast jobb

Flera gånger om dagen fantiserar jag om ett fast jobb. Sneglar avundsjuk på kollegerna som har en självklar plats på redaktionen. De har ett eget rum, och slipper springa runt och leta nästan varje dag och krångla med nya datorer, och de får betald semester. Det sista är förstås det jag helst vill ha. Ligga i en hängmatta med en bok medan pengarna tickar in.

Men när jag tänker så här så slår det mig att jag säkert kommer sakna det här livet också. Att inte vara bunden till en arbetsgivare eller ort. Kanske kommer jag aldrig att vara nöjd.