emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, mars 26, 2007

Frisörkultur

Det är intressant hur stor skillnad det kan vara mellan olika frisörer. Då tänker jag inte på själva klippningen utan på det runt omkring. Jag lägger ganska mycket pengar på att få klippa mig hos just min frisör. Där blir jag sedd och får alltid en kram när jag kommer. Jag får huvudmassage, kaffe latte och så är hon duktig förstås. Jonas går till drop in-ställen och skulle aldrig lägga lika mycket på en klippning. Idag var han med om en lite lustig grej.

När han öppnar dörren till frisören ser han att det är kö. Sex män sitter och väntar och det finns ingen stol ledig. Han velar en stund i dörren om han ska vänta eller inte. Då säger en av frisörerna att han kan sätta sig i en frisörstol och vänta i stället. När Jonas sitter där kommer en annan frisör från ett annat rum och går fram till honom. Frisören frågar på bruten svenska hur han vill ha håret. Jonas, som är en ärlig typ, säger att det nog är flera före honom men frisören svarar bara: "Nej, de väntar". Hade aldrig hänt på Moc.