emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, mars 27, 2007

Dylan på Debaser Medis

Cykeltur till Söder och glass på Nytorget med en nyfunnen vän. Underbart skön ledig dag. Innan jag cyklade hem igen gick jag förbi Debaser Medis där Bob Dylans spelar just nu. Kön ringlade sig lång på torget. Coolt att han spelar där. Bredvid simhallen, biblioteket och i samma hus där en massa kurser hålls.

Mina föräldrar är där. Pappa köade i tre timmar för att få se sin idol spela igen. Är säkert femtonde gången eller något. I morgon ska de se honom i Globen också. Jag var med en gång, i Globen i slutet av 90-talet, och var väl inte jätteimpad. Kul att ha sett honom men han skulle behöva gå på charmkurs hos Laleh, Håkan Hellström och Damien Rice.