emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, april 01, 2007

April april....

"EU-krav på senare semester". Det är en av DN:s nyheter idag och förstås ett solklart aprilskämt.

Det varmare klimatet och förlorad ekonomisk tillväxt när Europa stänger ner under sommaren ligger bakom beslutet. Svenskar som vill försäkra sig om semester i juli eller augusti måste anmäla det i dag.

Personerna som citeras i artikeln heter Hollie Day och Inge Ledig. Ha ha ha....

Själv blev jag lurad i natt. Fick ett sms från Jonas där han skrev att han hoppades att jag satt på tunnelbanan hem för att det var det sista tåget på grund av reparationer. Inte kul...