emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

lördag, april 07, 2007

Påskägg och jobb

Trots att gömstället i år var simpelt tog det ett bra tag för mig att hitta mitt påskägg. Bakom gardinen på högtalaren. Lyxgodis, mörk choklad, låg i som jag ska frossa i ikväll framför filmerna vi ska se. Eftermiddagens springtur vid Vinterviken gör att frosseriet känns helt ok.

Älskar sådana här lugna påskdagar.

Men mitt i lugnet i dag drabbades jag av framtidsångest. Hjälp...hur ska jag orka med den bransch jag nyligen slängt mig huvudstupa i? Finns det plats för mig? Är min armbågar tillräckligt vassa? Surfade runt lite på nätet på måfå för att hitta jobb att söka. Har börjat skriva på en ansökan till DN.se även om det känns lönlöst. Min minierfarenhet på webben är nog inte så mycket att komma med på den redaktionen....Ja ja, då vet de att jag finns i alla fall.

Vad skönt det vore om arbetsmarknaden var som ett påskägg. Varje människa fick ett ägg fyllt med jobberbjudanden. Bara att proppa i sig och välja vilken arbetsplats som var godast.