emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, april 11, 2007

Slutfikat

Har ni organiserade fikapauser på era jobb? Det hade jag förra veckan men nu är de ett minne blott. De lämnades kvar i de gamla lokalerna medan vi flyttade in i kontorslandskapet i Uppsala city. I stället ska vi ta med oss kaffet (kommer bli lång kö till kaffeautomaterna) på avdelningsmötena.

Jag kan förstå att de vill dra ner på fikandet. Förut fikade många nästan en halvtimma på förmiddagarna. Just den tiden på dagen då det är bäst att boka in intervjuer. Men att bannlysa fikandet helt tycker jag är synd. Är bra för gemenskapen och så tror jag man jobbar bättre med en pratpaus tillsammans.