emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, april 24, 2007

Nya bågar på gång

Tiger. Jag har äntligen köpt mig ett par nya glasögon (inte bilden...). För mig är det ett stort steg. Gjorde en synundersökning för ett drygt år sedan men kunde inte bestämma mig för vilken typ jag skulle ha och köpta inga. Diskreta eller markerade? Känns som om valet säger så mycket om en person. Jag brukar ofta vilja va diskret, för då tröttnar man ju inte, men samtidigt kan det bli rätt tråkigt.

De jag har nu (inte bilden...) har jag haft i fem år och jag är så trött på dem. De är trista och dessutom sneda. Använder dem bara när jag är förkyld eller när jag inte orkar fixa med linser. När jag bara hade haft dem bara ett par månader dök jag i en sjö i Nacka med dem på. De flög av och jag sprang förtvivlat upp på land och lånade ett cyklop av en liten unge. Tur att jag är bra på att simma under vattnet för jag fiskade upp dem rätt snart.

Har ingen bild på mina nya bågar än men ska hämta dem på fredag. Förutom att de är av märket Tiger så är de svarta. Det som är speciellt med dem är att skalmen är av små rutor.

3 Comments:

  • At 9:31 em, Blogger Camillas lockar said…

    Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

     
  • At 9:33 em, Blogger Camillas lockar said…

    Supersvårt, det där. Jag dröjde också länge och väl men köpte till sist de här :-)

    Ps Valde 1:an, mer markerade...

     
  • At 10:26 em, Blogger Emma said…

    Fina, de passar dina mörka färger...Själv börjar jag bli lite nervös nu och undrar om jag gjorde rätt val. Vill ha dem nu!

     

Skicka en kommentar

<< Home