emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, april 26, 2007

Suparresa på Metalbåt

Hamnade bredvid tre tjejer, i nedre tjugoårsåldern, på Uppsalapendeln som pratade oavbrutet och utan några som helst hämningar hela resan. Deras röster hördes högt i den tomma vagnen och det kan inte bara vara jag som lyssnade på deras konversation.

Det är sällan som jag känner mig så olik tjejer i min egen ålder. De pratade mest om hur mycket de supit kvällen innan och och hur mycket de skulle supa de närmaste dagarna men också om sex. Ryggsäckarna var fulla med starköl och de skickade en burk mellan sig under resan.

"Åh, jag är så trött....jag längtar sååå tills vi har varit i taxfreen och ligger i hytten och dricker öl....", sa en av dem flera gånger. De var på väg till en kryssning och konstaterade att de skulle supa oavbrutet till måndag. Efter en snabb googling har jag förstått att det var Metalbåten de var på väg till. "Vi är ju inte på en semesterresa utan på en festarresa."

Jag föreställde mig de tre liggandes i en trång hytt med en massa öl och kan inte tänka mig något mindre lockande. Men så är jag varken en öl- eller metaltjej heller och säkert i mångas ögon väldigt präktig.

1 Comments:

  • At 9:07 fm, Blogger Karin said…

    Präktig eller ej, men en kryssning är nog det värsta som finns! En gång och aldrig mer, visst kan det vara kul att festa men vad gör man dan efter när man bara vill hem? det är så tragiskt med alla människor där, och man får klaustrofobi av tanken på att man inte kan lämna festen när man vill

     

Skicka en kommentar

<< Home