emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

lördag, april 28, 2007

Mingel på Street

Är hemma igen efter några timmar på Street. Borde hänga där mer. Två stationer hemifrån, schyst uteservering och ofta har de bra arrangemang. Ikväll var det Point of view, ett samarbete mellan Sverige och Sydafrika för att motverka aidsspridningen. Film visades, som jag missade, men sen spelade lite band.

Tog det lugnt, måste ju ladda inför fest i Uppsala imorgon med några från jobbet. På Street träffade jag lite folk som jag inte sett på länge. En av dem trodde jag knappt skulle känna igen mig men han mindes mitt namn. Blir alltid lika glad när folk har koll och inte sträcker fram näven för att hälsa trots att man gjort det många gånger förr. Händer ofta mig. Vissa personer skulle jag kunna skriva långa listor om men de ser ut som om de sett en främling. Det är skumt.