emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

lördag, maj 12, 2007

Kom K med Lindh

Har vant mig vid att pendla. Det känns inte längre som ett hinder för att jobba i Uppsala på heltid. Redaktionen är som en familj som jag inte vill lämna. Det sa jag i går på tidningens inflyttningsfest till några kolleger. Har svårt att tro att jag kommer att trivas så här bra på någon annan redaktion. Bra musik gör resorna sköna. Lasse Lindhs nya "Jag tyckte jag var glad" är en skiva jag nästan har på repeat.

Skulle behöva hjälp att förstå refrängen till en av låtarna, Kom K. Lyssnar om och om igen, men hajar ändå inte riktigt vad han säger. Finns ingen text utlagd på hemsidan heller.

Kom D
Kom R
Kom A

Kom K
Kom Y
Kom SOS
Kom då in i mitt hörn och kyss mig och ljug och gör det så bra så att jag verkligen tror dig

Vad menar han egentligen?

1 Comments:

  • At 7:04 em, Anonymous Anonym said…

    kom s OCH s =
    kyss

     

Skicka en kommentar

<< Home