emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, maj 13, 2007

Sällskap med en främling

Hade sällskap med en främmande tjej i natt när jag gick hem från tunnelbanan. Jag hörde att hon frågade spärrvakten efter vägen till Midsommarkransen, vi var i Aspudden, och då erbjöd jag henne att gå med mig. Smidigare och säkrare. Det visade sig att hon också hade varit på Debaser, hennes ex spelade i det band som jag aldrig såg.

Vi promenerade förbi macken och hon köpte en tjock korv samtidigt som hon berättade att hon var på väg hem till sitt "knull". När vi kom till hans port, han bor nära oss, var det kolsvart i hans lägenhet. Han svarade inte på mobilen och tjejen började banka på hans rutor. Då drog jag. Blev lite orolig för att hon skulle få för sig att hon ville sova hos oss i stället. Men hon vinkade glatt medan hon bankade. Hoppas hon fick komma in till slut och slapp åka in till stan igen.

1 Comments:

  • At 4:40 fm, Blogger Ben Jerry Fan said…

    Taskigt att lämna henne helt ensam...
    Inte undra på att det händer konstiga saker när ni inte ens tar hand om varandra. Aja, hoppas det gick bra för henne

     

Skicka en kommentar

<< Home