emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, maj 15, 2007

Kurs i japanska

Var med en stund när en gymnasieklass hade lektion i japanska idag. Har gjort ett lite större jobb om japanska företeelser i Uppsala och då var en språklektion en del av det. Ett kul jobb. Läraren var väldigt engagerad och det märktes att han älskade att stå där framme och undervisa. Blev lite sugen på att anmäla mig till en kurs själv. Men då vill jag ha honom som lärare.

Jag och fotografen kunde bara vara med en stund och försökte smita mitt i lektionen. Då tvingades vi ställa oss framför klassen och säga en lång hälsningsfras samtidigt som vi skulle buga....Det förgyllde nog gymnasisternas dag för de skrattade mycket.




Läraren skrev upp på tavlan vad vi skulle säga så att vi kunde tjuvkika.