emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, maj 20, 2007

Cyklande farfar

Jag gjorde som min 87-årige farfar ikväll. Cyklade genom söderort i eftermiddagssolen till mina föräldrar. Farfar var redan där när jag kom. Cykeln stod i trädgården, hjälmen låg på bordet och själv satt han på verandan. Hans närminne sviker ofta, och det gör honom ledsen, men sin ungdom minns han klart. Ger man honom lite tid kan han berätta mycket.

En vacker och varm kväll. Skönare än på dagen. Första middagen ute i linne!

2 Comments:

  • At 7:01 em, Blogger TLA said…

    finns för många bowie-låtar, men ingen annan som passar till bilden. "everyone says hi"-fajv ju!

     
  • At 9:56 em, Blogger Emma said…

    Ja...det såklart! Du är en fena på rubriksättning.

     

Skicka en kommentar

<< Home