emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, maj 23, 2007

Japanskt kjesarpar utanför fönstret

Är lite svårt att jobba. Utanför mitt fönster är ett 15-tal poliser och kostymklädda människor. Om en kvart kommer det japanska kjesarparet förbi här för att delta i Linnéfirandet. Många av mina kolleger är avundsjuka på min plats på första parkett. Är ett jäkla ståhej i stan och jag kan inte riktigt förstå uppståndelsen.

2 Comments:

  • At 11:43 fm, Blogger Ninaw said…

    Nej, dom är väl itne så intressanta som människor. Men pådraget kan ju vara skoj att betrakta. Undrar vilka kläder japanska kejsare har? Säg inte att de är så tråkiga så de kör med vanliga kostymer. Hade varit coolt om de hade kommit med japanska folkdräkter eller nått.. *fniss*

    Ta kort!

     
  • At 9:19 em, Blogger Emma said…

    Ja, absolut. Cirkusen runt det hela var kul att kolla på. Hade helst promenerat runt i stan men hann inte. Hade inte med mig nån kamera men har länkat nu till UNT där det finns en massa bilder på Kjesaren. De hade inte folkdräkter.

     

Skicka en kommentar

<< Home