emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, maj 23, 2007

Schyffert övade bland gravarna

Varje gång jag promenerar från Slussen, längs med Götgatsbacken, och runt på söder ser jag massa kända människor. De bor väl runt Nytorget hela bunten. Idag såg jag Gustav Skarsgård, Tomas Gylling och Henrik Schyffert.

Henrik Schyffert var roligast. Han promenerade runt på Katarina kyrkogård, som var så vackert grön i kvällsolen, och pratade hela tiden. Trodde först att han snackade i telefon i hands-free men när vi kom närmare förstod vi att han höll på att öva på ett framträdande. Han pratade högt och engagerat. Ibland gestikulerade han, tog ett litet skutt och tittade i ett block han hade i handen.

Tror att det var en stand up-grej även om det kanske är lite skumt att öva på skämt bland gravarna. En klar exhibitionist den mannen.

1 Comments:

  • At 5:10 em, Blogger annalin said…

    nej, jag tror att schyffert bor med resten av mediasverige i äppelviken- smedslätten i bromma.
    fast förstås, om han är nyskild kanske han börjar ett ungkarlsliv i SoFo...

     

Skicka en kommentar

<< Home