emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, maj 24, 2007

Hej då Molly

Sorgligt. Min lilla katt Molly finns inte mer. Så plötsligt och oväntat. Njurarna var helt förstörda sa veterinären. Kanske är det torrfodrets fel. Är i alla fall säker på att hon har haft elva bra år. Hon visade verkligen att hon njöt av livet. Älskade sommarhalvåret. Då var hon ofta på cykelbodens tak. Spejade på småfåglar eller sov i solen.

Är märkligt med husdjur. Andras katter och hundar är bara själlösa djur medan det egna husdjuret har en personlighet och en massa egenheter. När jag och Molly bodde under samma tak var hon på något sätt en vän. Hon var en jäkel på att trösta.

Nu ligger hon bredvid Lasse i jorden vid häcken i trädgården. Sida vid sida med vår första fina katt som blev påkörd av en bil året innan Molly föddes. Vem vet, kanske skvallrar de om oss.

3 Comments:

  • At 9:32 fm, Blogger Ninaw said…

    Åh.. beklagar! Det är verkligen jättejobbigt när ens djur dör!. Kram på dig!

     
  • At 10:07 fm, Blogger Emma said…

    Tack Nina! Kram

     
  • At 10:22 fm, Blogger Karin said…

    Nej men oj, lilla Molly! Men hon hade ett fint liv där på Fältet med er och med all skog runtomkring.

    Hon, Lasse och Linus har det nog bra i katthimlen.

    Kram på dig

     

Skicka en kommentar

<< Home