emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, juni 03, 2007

Sjuk i solen

Om man låtsas att man inte är förkyld försvinner den då snabbare? Troligen inte. Förmodligen borde jag ha legat i soffan hela helgen och läst en bok och druckit honungste men det gick ju förstås inte. Stekte mig i stället i solen bland alla andra Stockholmare och turister i Kungsan. Lite väl mycket folk men en bra idé är det allt att smälla upp en massa matstånd där. Mitt tips är att käka fajitas med scampi i ståndet närmast Hamngatan.

Käkade också glass på Greta Garbos torg och hängde på Nytorget med Anna-Maria. I morgon åker hon till Ukraina igen med ett stipendium för att skriva uppsats. Tre långa månader ska hon vara borta och kommer verkligen att bli tomt.
I går var jag på bröllop och såg världens sötaste och coolaste tvååring strö rosor ur en korg efter sina föräldrar som skulle gifta sig. Om jag någon gång ska gifta mig skulle det vara sådär. Ute på en gräsmatta (eller strand) i solen med en massa vänner och familj.