emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, juni 06, 2007

Firar med flyg till Paris

Undra om jag skulle ha firat nationaldagen idag om jag skulle ha varit hemma? Nja, tror inte att jag skulle vifta med flaggor på stan utan förmodligen picknicka i en park eller nåt. Men nu lämnar jag landet och flyger till Paris på eftermiddagen. Ska hälsa på Karin, som praktiserar på Google, i drygt fyra dagar. Nästa gång jag skriver blir på söndag eller måndag.

Egentligen är det inte så dumt att vara utomlands på nationaldagen. Det är ju då man brukar känna sig som mest svensk.

2 Comments:

  • At 5:18 em, Blogger Karin said…

    Ha, det ser ut som att jag praktiserar här i 4 dagar istället för 10 månader. Trodde inte journalister fick till syftningsfel :-)

    Ja man har visst en tendens att bli lite patriotisk utomlands. Själv pratar jag konstant om hur vackert och underbart Sthlm är. Jämt! Har glömt de här 10 månaderna om året då allt är grått och slaskigt....

     
  • At 11:51 em, Blogger Emma said…

    Ja, så det kan gå när man missar kommatecken. Nu är de på plats. Skönt att va hemma efter typ 8 timmars resa...tack för helgen! Kram

     

Skicka en kommentar

<< Home