emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, juni 19, 2007

Hellre 60-tal än deckare

Jag har aldrig gillat deckare, har man läst en känns det som om man har läst alla, och därför har jag blivit besviken i bokhandlarna den senaste tiden. Särskilt Pocketshop domineras av deckare.

Betydligt intressantare är att läsa om hur det var att vara student i Uppsala på 60-talet i Student -64 av Gun-Britt Sundström. Särskilt kul att läsa om de kvarter där jag jobbar i. Läste Sundströms bok Maken, mest om relationer, för två somras sen och gillade den mycket. För Lydia är också av henne och bygger på Hjalmar Söderbergs roman Den allvarsamma leken. Den läste jag förra sommaren och var också bra.