emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, juni 19, 2007

11297 kr fattigare

Jag har aldrig missat att betala en räkning. Förrän nu. Till CSN. 240 kronor i påminnelseavgift får jag för att jag inte betalade i tid till de två olika lånen. Orsaken till att jag för första gången glömde en räkning var att jag fick fakturan i januari.

Varför får man räkningen fyra månader innan den ska in? Nu har jag fått en räkning som ska vara betald 30 november....mycket talar för att jag glömmer den också. Varför kan de inte göra som alla andra och skicka ut en faktura när det är dags?

Jag som kände mig så rik när jag hade fått flera tusen tillbaka på skatten. Idag fick jag betala det dubbla till CSN. Tack för den midsommarpresenten.....
Den frustration jag känner beskriver Andreas bra.

Har också klippt mig dyrt idag men det var värt varenda hundralapp.

2 Comments:

  • At 11:02 em, Anonymous Anonym said…

    Tips: Du betalar räkningen direkt när du får den, men du ställer in datumet för betalningen till när den ska betalas, dvs några månader framåt i tiden.

     
  • At 12:09 fm, Blogger Emma said…

    Tack för det honey.....å tack för att du upptäckte att jag betalt för hela året. Inte lätt det där!

     

Skicka en kommentar

<< Home