emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, juni 17, 2007

Blivit med symaskin


Gillar när det händer oväntade saker. Särskilt efter en lång arbetsvecka, sju dagar, som varit full av rutiner. Ikväll på söndagsmiddagen hos svärföräldrarna fick vi en symaskin som de ville bli av med. Hade blivit renoverad efter ett liv på dagis, där de jobbar.

Vet inte hur mycket den kommer att bli använd. Lär nog inte börja sy en massa snygga klänningar eller så men det känns bra att ha en symaskin i fall något behöver lagas eller att jag får lust att sy nåt kul. Förknippar egentligen symaskiner mest med problem, undertråd som tuggar eller nålar som går av, men det känns som en sak som borde finnas i varje hem. Precis som borren och skruvdragaren jag fick i julklapp/födelsedagspresent.

3 Comments:

  • At 10:04 em, Blogger TLA said…

    kan jag beställa tio skjortor? obs INTE rutiga.

     
  • At 10:49 em, Blogger Emma said…

    Hm...ska tänka på saken. Kanske 1 rutig och 9 enfärgade? Har faktiskt sytt en slips en gång till min pappa i julklapp. Den hade djurmotiv och blev alldeles för smal.

     
  • At 1:49 em, Blogger Ninaw said…

    Oouu.. impad. Jag har oxå en sådan hemma.. men den används INTE. Allt blir bara trassel och mitt tålamod tar slut SNABBT! Så jag förknippar det med samma saker som du, fast jag kan lova att du är bättre p det än mig. Nej, jag får inse mina begränsningar, man kan inte vara bra på allt. Lycka till! :)

     

Skicka en kommentar

<< Home