emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

fredag, juli 20, 2007

Stöd i natten

Fick min näst sista lönespec idag och det påminner mig om att min tid på tidningen, i alla fall för den här gången, snart är över. Förutom att det har varit det bästa jobbet, och den schysstaste arbetsplatsen hittills, har året inneburit massa nya fina vänner som jag hoppas kommer finnas kvar. En av dem var ett fantastiskt stöd i natt när det inte längre kändes särskilt bra att ha kärleken i ett annat land med en främmande tjej. Några ord kan verkligen göra mycket.

Snart kommer mamma och farfar och hämtar upp mig för några dagar på landet. Min lilla semester kan börja.