emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, juli 12, 2007

Fast på Facebook

En gammal dagiskompis, folk från högstadiet och gymnasiet, gamla jobbarkompisar, kursare från olika ämnen, släktingar....

Alla finns verkligen på Facebook. Jag söker lite på måfå. Hittar man en, hittar man ofta fler. En månads medlemsskap och jag är fast. Är kul att kolla in vänner och bekantas liv. Eller i alla fall det liv de väljer att visa upp. Se nytagna foton på folk jag kände i en annan tid. Se vilka de känner eller åtminstone är facebook-kompisar med. För man behöver ju inte känna någon särskilt väl för att ha de i sin lista. Hittade Ebba von Sydow och hon hade över 500 kompisar i sin lista.

Jag och Jonas har också gått med i ett litet nätverk med folk som bor i Midsommarkransen. Just nu är vi 12 personer som är med och ger varandra tips om området. Kul att komma i kontakt med lite folk som bor runt omkring.

Fast även om jag är fast så skulle jag hellre byta ut tiden jag spenderar på sajten mot att umgås med mina bortresta vänner.

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home