emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, juli 05, 2007

Lindh på Debaser

Min kropp är inte gjord för den här dygnsrytmen. Upp vid fem, efter högst 6 timmars sömn, hela veckan. Börjar bli sådär trött att jag blir irriterad på allt och alla som kommer i min väg efter arbetsdagens slut...inte bra. I går trotsade jag tröttheten och gick till Debasers uteservering vid Slussen. Bra sommarhäng verkligen. Åt veggiburgare innan Lasse Lindh spelade några låtar. En kille som inte känns som en känd artist, utan snarare som en granne eller kompis kompis.

Att vara på uteserveringen är lite som att vara i en bur på Skansen. Nästan alla som går förbi ovanför stannar och tittar ner och ler. I går var det ett gäng turister, säkert italienare, som knäppte några kort.