emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

fredag, juni 29, 2007

Regngaranti på Accelerator

Jag borde. Jag orkar inte. Jag har inte tid. Hade planerat att skriva massa ansökningar den här veckan om jobb i höst men det har inte blivit av. Snart kommer väl alla som bestämmer ha gått på semester.

I stället lyssnar jag in mig inför Accelerator på Myspace. Loney Dear, Taken by Trees (oväntat bra), Peter Bjorn och John, Ingenting, Interpol och Modest Mouse. På bilden är det brasilianska bandet Cansei de Ser Sexy som jag knappt hört förut. Bara hitten Lets make love.

Mer allmänt kända namn i morgon med Frida Hyvönen, Bright Eyes, Tough Allians och José Gonzales.

Hoppas himlen kan fortsätta vara lugnt grå, eller förstås helst blå, men det får i alla fall inte regna. I går råkade jag lova Jonas att han har regngaranti, och pengarna "tillbaka" av mig, om det regnar....ville så gärna att han skulle köpa biljett. Men vi har förstås inte gjort upp hur mycket det skulle regna. Precis som det där sängföretaget som inte skrev i annonsen att det måste regna ett visst antal millimetrar i skåne.