emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, juli 02, 2007

Lambertz i sommar

Har inte lyckats lyssna på en enda av sommarpratarna när det är dags klockan ett. Men nu har jag äntligen tagit mig tid att lyssna på JK Göran Lambertz på webben som sände sitt program förra veckan. En intressant timma om hans roll som JK och den kritik som han har fått för att han varit för förspråkig och kritisk. Det stormade ju ganska rejält i våras när han sa att det sitter oskyldigt dömda i svenska fängelser och att det finns en viss kultur inom polisen där man ljuger för att vara lojala med varandra.

Gillar Lambertz, han behövs i samhället. Lyssna!