emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, juli 01, 2007

Värkande vader

Vet inte om mina vader och fötter hade pallat en konsertdag/kväll till. När klockan började närma sig ett i natt önskade jag att Bright Eyes skulle sluta. Orkade inte stå mer. Annars var det en mognare Conor Oberst som uppträdde i vit kavaj och matchande byxor. Sist jag såg honom på Göta källare, typ 2004, var han full och kastade frukt på publiken. Då tackade han inte publiken en enda gång men igår var han väldigt ödmjuk och tackade oss för att vi väntat så länge. Musikmässigt tycker jag den ohyfsade unge Bright Eyes var lite bättre och hade gärna hört lite fler låtar från de äldre skivorna.

Bäst andra dagen var Junior Boys och Jens Lekman fast ingen konsert berörde mig egentligen inte i djupet. Så som Håkan Hellström, Lars Winnerbäck, Laleh och Damien Rice har gjort under sina konserter.


Frida Hyvönen i finskspråkig duett med Jens Lekman.