emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

lördag, juni 30, 2007

CSS bäst första kvällen

Kväll 1 av 2 på Accelerator är över. Himlen var blå och solen bländade alla festivaltörstande stockholmare. Kändes lite som Popaganda fast mindre. Inga öl i plastglas, färre matställen och äldre publik. Som vanligt var köerna långa till toaletterna och det slutade med att jag debuterade som pissoarkissare. I varje barack med tjejtoaletter finns en pissoar som inga killar hittar till. Än. Två andra tjejer testade att använda en av dem och upplyste oss andra:
"Det gick jättebra, bara att trycka sig mot väggen". De hade rätt.

Att folk skulle ha slutat röka, i och med rökförbudet på krogen för två år sedan, tror jag inte. Mina kläder stank rök när jag kom hem i natt. Hade nästan glömt hur det luktade.


Sitta i gräset och spana på folk, bäst efter konserterna.


The Gossip med Beth Ditto. Självklar scennärvaro och röst men var hittade hon kläderna?


Cansei De Ser Sexy var klart bäst under fredagen. Energi, lust och kontakt med publiken. Brasilianarna borde hålla i en kurs med många av de andra artisterna, typ Taken by trees, på festivalen. När Victoria Bergsman ser ut att vilja går därifrån spelar det ingen roll hur bra hon sjunger.


Paparazzade lite. Varför kunde inte världens bästa Erlend Øye uppträda med Whitest boy alive? Hoppas på ett gästframträdande ikväll.