emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, juli 10, 2007

Ett gömt 50-tal


Butiken Silvetto syns knappt och har ingen synlig skylt. Mitt bland alla bostäder vid Vitabergsparken på söder finns en liten dörr som leder in till en smal spiraltrappa ner till en källarlokal. Där finns en stor lokal full av femtiotalskläder, nyproducerat och vintage, och en massa prylar från samma tid. I en hörna, bakom en radda kläder, höll en man på att klippa en annan man i tidstypisk frisyr, och det finns också ett kafé i lokalen.

Älskar ställen som bryter mot det förväntade och hade kunnat handla bra mycket mer än plaggen ovan. Synd att det inte direkt var billigt. Tack Anna-Maria som tipsade mig!