emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, juli 15, 2007

Minneskamp



Farfar blev glad över besöket och vi fikade i solen. Tycker mycket om att prata med honom även om det är mycket svårare i dag än tidigare. När jag gick hem hade han redan glömt att vi ätit bullar och druckit kaffe. Läskigt hur minnet kan svika så mycket. Gång på gång berättade jag om mitt jobb och det var inte helt lätt att förklara vad jag gör på webben. För honom är jobb att snickra ett hus, inte att sitta vid en dator och hålla på med information.

Han bor väldigt fint med en stor trädgård med en massa blommor, fruktträd, hallon, rabarber och vinbär. Flera gånger konstaterade han sorgset att det här nog är sista sommaren i huset. För mycket jobb och för ensamt för en 87-åring.

Brorsan har ännu finare bilder, från sin dejt med farfar, på sin hemsida under dagbok.