emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, juli 17, 2007

Lånar ut honom till ex:et

Det känns faktiskt helt ok. En främmande tjej, ett ex, väntar på min Jonas i Italien. I sex dagar ska det umgås, när jag jobbar och är på landet. Först kändes det helt otänkbart. Att han skulle umgås med en dramatisk och oberäknelig italienska utan mig. En mardröm. Men tid och en massa prat gör faktiskt att klumpen i magen nästan har försvunnit. Det vi har knäcker det de någonsin hade. Nu hoppas jag till och med att de har det kul. Storartat minst sagt. Eller kanske snarare ett tecken på mognad.

2 Comments:

  • At 3:45 em, Blogger Karin said…

    Vet man var man har varandra så borde det ju vara ok att umgås med sina ex. Och du är ju bättre än en oberäknelig italienska ju ;-)

    Min killes ex ville adda mig på Facebook, fast jag aldrig träffat henne - det kändes lite överdrivet så jag tackade nej med förklaringen att jag bara lägger till folk jag träffat, vilket iofs är sant

     
  • At 2:31 em, Blogger Anna-Maria said…

    ...det där med att det är bra att prata om saker, det kan ju du och jag än en gång vara eniga om :-)

     

Skicka en kommentar

<< Home