emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, april 13, 2008

Orättvis värld

En 6-åring i Surahammar. Två småbarn i Arboga och så en 10-åring i Stjärnsund. Alla döda inom några veckor.

Engla får inte spela fotboll mer. Inte cykla heller. Eller träffa sina klasskompisar eller bli kär.

Det högg till i mig när jag läste att hon hittats död och att 42-åringen har erkänt. Trots att det egentligen var väntat att hon inte skulle vara i livet hade jag verkligen hoppats. Barns liv får inte släckas sådär. På väg hem till mamma från träningen.

Jag vill inte leva i ett samhälle där 10-åringar måste bli hämtade överallt.

1 Comments:

  • At 12:14 fm, Anonymous Anonym said…

    Låt det 42-åriga fanskapet komma ut efter löjliga 5,8 eller 12 år så ska han mycket långsamt få märka hur jävligt det kan vara att möta sin skapare.

     

Skicka en kommentar

<< Home