emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, mars 19, 2008

Konsten att betala av lånen

Jag klarade det inte i år heller. I dag fick jag en påminnelsefaktura med förseningsavgift om CSN-lånen. Precis som förra året. Jag som i januari gick igenom bunten med papper och förinställde när fakturorna skulle publiceras under året. Av någon anledning lyckades jag missa de två första inbetalningarna.

Tycker någon borde se över utformningen av de där fakturorna. Bara oskicket att lånen delats upp i två delar gör ju det hela snurrigt. Förra året lyckades jag först få förseningsavgift och sen betala in mer än vad jag behövde....eller så är det jag som borde gå en kurs.