emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, februari 25, 2008

Obekväme Depp

Är trött. Kollade på förminglet till Oscarsgalan i natt efter jobbet. Gav upp innan prisutdelningen började. Var rätt underhållande att kolla på hysterin på röda mattan. Johnny Depp var väl en av dem som inte såg ut att trivas så bra utan såg ganska blyg ut bakom sina svartbågade glasögon.

Förundrades också lite över hur Kanal 9, som sände galan, lyckades med särstavningar i rutan. Ponus Gårdinger fick vara programledare medan Hans Wiklund var Kommentator expert och Elin Kling Mode expert. Lite märkligt att ingen verkade upptäcka det under sändningen.

Vad jag tycker om vinnarna?

Marion Cotillard, som spelar Edit Piaf i La Vie en Rose, var väl värd sin Oscar som bästa kvinnliga skådespelare. Var intressant att se henne som privatperson. I filmen ser hon ut som en medelålders kvinna och är inte speciellt snygg. På röda mattan skred en snygg ung tjej fram och hon såg verkligen äkta glad ut.

Att Juno fick bästa manus är jag också nöjd med. Dialogen i den filmen är verkligen underbar. Måste se om den snart.

No country for old men, som utsågs till bästa film och fick Oscar för bästa regi, har jag inte sett så kan inte bedöma om bröderna Coen är värda det.