emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, februari 14, 2008

Taxi hallå hallå...

Sakta men säkert lär jag känna hela Taxi Stockholm. Korvis har jag ju berättat om förut. Men jag känner också folk i växeln. S till exempel. Henne träffade jag på en fest hos en kompis, som oxå jobbar i växeln, och kom fram till att det var just hon som tog emot min beställning kvällen innan.

Inatt svarade S igen. Roligt att småprata lite med henne, fanns ingen kvar på redaktionen, innan hon skickade bilen. S har avslöjat att när det är lugnt på vardagskvällarna spelar de dataspel. Då kan det hända att telefonerna får ringa om de är mitt inne i spelet. Så nu vet jag varför jag ibland får vänta med signalerna tutande trots att klockan är 01.13 en tisdagnatt.

1 Comments:

  • At 6:13 em, Blogger Unknown said…

    Min kompis ska börja jobba i växeln faktiskt och hennes kille är taxichaffis.. Hehe, jag tycker de ska starta familjeföretag. Så åker du med en ung spillevink vid namn Linus kan du ju hälsa från mig :)

     

Skicka en kommentar

<< Home