emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, februari 07, 2008

Jobb, jobb, jobb....

Känns som om 80 procent av min tid och min tankeverksamhet går till jobb. När jag nyligen har jobbat snurrar tankarna kring själva jobbet och när jag är ledig funderar jag febrilt på vad som ska hända när mitt kontrakt löper ut.

Tycker om att jobba. Är mycket mer tillfredsställande än att sitta i en föreläsningssal och saknar inte studietiden särskilt mycket. Det är ju det här jag velat göra sedan mellanstadiet. Men efter ett år i arbetslivet undrar jag om det alltid kommer att vara såhär. Att tiden och tankarna äts upp av jobbet.

Antar att det till viss del handlar om ett val man gör. Låta jobbet ta stor plats eller inte.

2 Comments:

  • At 6:34 em, Anonymous Anonym said…

    Ja, mitt liv innehåller oxå bara jobb nu känns det som - man hoppas ju att det inte alltid kommer att vara så!

     
  • At 10:14 fm, Anonymous Anonym said…

    Det är väl så. Jobb är ett bevis på att man behövs och vi människor har ju tydligen ett inneboende behov av att behövas. Själv pluggar jag ju nu men ändå kikar jag in på AMS då och då. Sitter och letar jobb tills jag inser att jag ju faktiskt inte skall ha nåt jobb, jag pluggar ju nu. Dum man är.

     

Skicka en kommentar

<< Home