emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

fredag, februari 01, 2008

Korvis kom tillbaka

I natt, tjugo över ett, stod jag i snöblandat regn och blåst utanför porten till jobbet. Den beställda taxibilen ville inte dyka upp och jag ringde växeln och beställde en ny. En Securitasbil åkte sakta förbi. Förmodligen undrade föraren vad en ensam tjej gjorde mitt i natten vid en husvägg.

Men så dyker bilen upp och där sitter Korvis. Mannen jag åkte med för en vecka sedan och som berättade om sitt tidigare liv som korvförsäljare. Jag kände igen honom direkt och Korvis blev glad när jag visste vem han var. Han var snabbt i gång med historier om andra kunder som han kört flera gånger. Om något par han hämtat på Arlanda två gånger, med 5 veckors mellanrum, och att han kunde briljera med att kunna deras adress.

Berättade om min kära bror, som gärna fotar vanliga människor med intressanta bakgrunder, och att han kanske skulle vilja träffa Korvis. "Visst, visst" sa Korvis. Så nu har jag hans telefonnummer nedklottrat på en lapp. Råkade ha min digitalkamera i veckan så det blev en liten bild på min favvochaufför.