emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, januari 17, 2008

Tur det finns krönikor

Jobbade mitt första riktigt sena jobbpass, till ett, i natt. Jag hade bara datorn som sällskap i sex timmar. Eller ok, redigerna fanns förstås i närheten. Funkade ganska bra att jobba sent. Gled hem i taxi och lade mig med huvudet fullproppat med information igen.

Det sämsta med att jobba kväll är att morgontidningen känns läst. Till och med konkurrenten. Tur att det finns lite reportage och krönikor att ta till frukosten. Gillade Märta Myrsteners i På stan om att tekniken tar bort spontaniteten. DN.se verkar har slopat På stan så kan inte länka men det kanske är lika bra det....de har tillräckligt med besökare ändå.

"Ibland blir det som om tekniken krymper marginalerna tills livet blir ungefär lika spontant som en graf. Om X är lika med 5 ger det Y lika med 2 och SL:s reseplanerare gör att jag aldrig behöver komma försent igen".