emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, januari 10, 2008

Folkmassa-dans

Testade Lindy hop (för andra gången i mitt liv) och Charleston i förr går. Jag och J var inte direkt ensamma på Chicagos på Hornsgatan. Lokalen var proppfull av förväntansfulla människor i alla åldrar. Fanns en tjej i fjortonårsåldern, som hängde sin mamma i hasorna, och en äldre man som säkert måste ha varit över 80. Massa män och ännu fler kvinnor.

Förra gången jag testade Lindy lärde jag mig grundstegen ganska bra. Den här gången var det svårare. Om jag lyckades se stegen, genom folkmassan, som de proffsiga instruktörerna visade var det inte lätt att få in de i trängseln. Att väldigt många glada kavaljerer inte kunde hålla takten, eller körde egna varianter av stegen, gjorde det ju inte direkt lättare. Men det var kul ändå att dansa tillsammans med så mycket glada människor.

Har inte anmält mig ännu men vill göra det. Svårt bara med mitt oregelbundna jobbschema.