emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

lördag, december 08, 2007

Köphets

Hysteriskt. Var en sväng mitt i stan på eftermiddagen och det var verkligen galet mycket folk. I allas blickar lyste det av köphets. Mer, mer, mer. Jag kände att jag blev irriterad på alla. På de som gick snabbt och manglade allt i sin väg, på de som segade och på de som stannade abrupt.

Vi var förstås en del av detta också. Där för att konsumera. Köpte en ny julstjärna till vardagsrummet som höjde mysfaktorn mycket. Men brorsan kan jag inte klå. Han har köpt en gran idag som glittrar ännu mera.

Om det var hysteri på stan var det betydligt skönare på Louie Louie på Bondegatan. Åt en efterlängtad brunch med Annis. Verkar bli en skön kväll också med hemmagjorda zucchinibiffar med klyftpotatis å så film förstås.

3 Comments:

  • At 7:35 em, Anonymous Anonym said…

    Tycker som dig, helt hysteriskt! Tänk att jag jobbar mitt i det också. Men inte så länge till, hi hi!

     
  • At 9:16 em, Blogger Emma said…

    Just det....hoppas du inte blir sönderstressad. Betyder det att du kommit in på utbildningen? Hoppas det! Kram

     
  • At 7:53 em, Anonymous Anonym said…

    Ja, jag kom in! Jippie!

     

Skicka en kommentar

<< Home