emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, december 02, 2007

Hemma på hemmafester

De obligatoriska knölarna är inköpta. Hyacint och Amaryllis. Den röda stjärnan hänger i köksfönstret, jag har käkat lussebullar och varit på Konstfacks julmarknad. Mer första advent kan det knappast bli. Jo, glögg hade jag gärna druckit förstås.

I år kommer annars julen vara mycket jobb, till och med på julafton. Känner mig lite som en räddande ängel som motvilligt tagit på sig sitt uppdrag.

På nyår verkar jag bli ledig men har ännu inga planer. Skulle helst vilja gå på en hemmafest i år igen. Finns inget bättre än lyckade hemmafester med folk man tycker om. Som igår hos Enbuske. Mingla, hänga i soffan eller dansa massa till musik man väljer själv. På hemmafester korsas också lättare olika gäng och flätas samman.

Det sämsta med hemmafester är att det ofta finns grannar som inte tycker att det är kul att lyssna på femton personer som med full hals sjunger med i låten God morgon Columbus med Pontus och amerikanarna.

1 Comments:

  • At 8:48 fm, Blogger Ninaw said…

    Heeej Emma!

    Ja, adventstider.. det känns konstigt så tätt inpå flipp floppen på mina solbrända fötter.. haha

    Men visst, det är lite mysigt.. man kommer snabbt in i det! Det finns så fina julstjärnor numera! :)

     

Skicka en kommentar

<< Home