emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, december 05, 2007

Stolt sjukling

Är hemma från jobbet. När jag kom hem från att ha tränat afro-aerobic i Eriksdalshallen blev jag magsjuk. Så nu gör jag Jonas sällskap hemma, som redan varit sjuk en dag.

Roligt att bli uppiggad när jag orkade ta mig till datorn. Svd.se, där jag jobbar mest, har fått pris av tidningen Internetworld för bästa mediesajt. Pigg redaktör, jo jag tackar jag. Måste skryta lite.....

Seriöst, snyggt och modernt. Svenska Dagbladet visar med sin nya sajt att man vägrar låta kvällstidningarna leda utvecklingen på den svenska mediewebben. SVD.se gör webb med morgontidningens eftertanke och seriositet utan att tappa webbpulsen. Här samsas vassa pennor och pigga redaktörer på en tydlig och delikat strukturerad sajt.
Svenskan förstår dessutom vikten av att vara en del av konversationen på webben och ger läsarna gott om verktyg för att sprida materialet vidare via olika sociala tjänster.