emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, januari 14, 2008

Ännu en ledig måndag

Känns alltid lite märkligt att inte ha några måsten på måndagar. Just den dagen är ju synonymt med att gå upp tidigt, veckoångest och att sakna helgen.

Själv jobbade jag tjugo timmar på webben under lördag och söndag och är äntligen utvilad. När jag kom hem i natt kände jag mig fullproppad med information samtidigt som jag var alldeles tom. Vad hade egentligen hänt i Stockholm, Sverige och världen? Inget och allt.

Idag ska jag umgås lite med solen, träna ryggen som inte gillar att jag sitter tio timmar vid datorn, gosa med Rut och hälsa på mor och far. Tur att man inte måste jobba jämt.