emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, januari 20, 2008

Badmössa eller inte, det är frågan.


På gårdagens 27-årsfest väcktes gamla duschminnen till liv. Av någon anledning började vi prata om lågstadiet och A nämnde att i hans skola var det obligatoriskt med badmössa i duschen. Mössor de tillverkade själva av plastpåsar. Många tyckte att det lät helgalet. Men det visade sig att flera andra på festen också hade haft badmössa efter gymnastiken. Med titthål och allt. Roligt att tänka på hur det var för sisådär 15 år sedan.

Jag minns mest hur det var i mellanstadiet med det spännande, obehagliga och roliga spelet mellan killarna och tjejerna. Hur vi, mest killarna, gjorde allt för att få en titt på varandra genom dörrspringan. När man sen var tillbaka i klassrummet kunde man höra: "Jag såg din där nere, och ditt där uppe".