emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

fredag, mars 07, 2008

Ala åt alla

Kollar på reprisen av SVT-dokumentären Klass 9A. (Klassen som fått landets bästa lärare för att höja prestationen och betygen)

En av eleverna, Ala, är så skön. Killen som vägrar att vara med på gymnastiken. Han skulle göra succé som komiker. Kan växla blixtsnabbt mellan skånska med brytning och "finskånska" och är bra på att härma olika vuxna i omgivningen.

Så nästa år tycker jag Ala borde va pausunderhållning på Melodifestivalen. Kommer bli minst lika poppis i Björn som hela folket verkar älska.

2 Comments:

  • At 10:18 fm, Anonymous Anonym said…

    maria och jag satt och sa precis samma sak när vi såg på det i tisdags. vilken kille. Han kan verkligen göra karriär på det där. det bästa var när han skämdes över sin blockflöjt.. Inte direkt rumsrent att vara bra på blockflöjt för en cool kille..

     
  • At 10:33 fm, Blogger Emma said…

    Ja, vad bra! Då är vi redan tre i fancluben alltså. (-:

     

Skicka en kommentar

<< Home