emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, mars 05, 2008

Vilken man


Att Charlie Chaplin var en fantastisk komiker och skådespelare har man väl alltid vetat. I filmen Moderna tider är han särskilt grym.

Men på Kulturhusets utställning, som pågår till 25 mars, blir det extra tydligt hur mycket bra han har gjort. Sällan man hör så mycket spontana skratt på en utställning.

Bra uppvärmning dessutom inför fest på jobbet. Inför minglet hade alla avslöjat en talang/galen grej för festkommittén. Jag körde på att jag har ett ovanligt bra namnminne. Ganska bra grej som fick alla att mingla bättre för att gissa vem som cyklar på enhjulning, har festat med Håkan Hellström eller tvättat sin katt.

4 Comments:

  • At 9:03 fm, Blogger Ninaw said…

    Ja, du har rätt Charlie Chaplin är helt fantastiskt!! Han är en av de bästa genom tiderna! Hans mimik, känsla för uttryck och känslighet i en kombination med mogen barnslighet, mod och tokigheter gör att man gråter igenom hans filmer, av skratt, medlidande och för att man helt enkelt blir så betagen att man bara MÅSTE fälla några tårar!! Öppningscenen i Moderna tider kan till och med vara den roligaste filmscenen som någonsin gjorts! Enligt mig, ska kanske läggas till då.. hehe

    Låter som en MYCKET intressant utställning! Hoppas jag hinner gå och se den på söndag. Ska på utbildning med Unicef till Stockholm i helgen.. tror tyvärr inte det kommer finnas tid till någon FRI tid.. men OM så ska jag HELT klart se den utställningen!!!

    Hoppas du har det gott, Emma!! Tack för att du fortfarande ger mig blogg en chans då och då trots min passivitet på sista tiden!

    KRAM

     
  • At 4:10 em, Blogger Ninaw said…

    Förresten du som gillar dansk indenpendent film. Se "Kunsten At Græde i Kor" (Konsten att gråta i kör)även kallad The Art of Crying. Den är hemsk, du får ont i magen av den. Men den är totalt mästerlig.. så som den berättar och att den får en själv att delta så känslomässigt.. starkt! Det var stunder jag kände så starkt så jag kände för att kräkas.. jag mådde så dåligt! Så jag antar att du bör vara på rätt humör!

     
  • At 12:47 fm, Blogger Emma said…

    Hej hej Nina!

    Roligt med så långa kommentarer från dig.

    Skoj att du också är Chaplin-fan. Hoppas du hinner se utställningen! Är många filmer som jag ännu inte sett. Borde visas lite oftare på tv. Moderna tider älskar jag!

    Tack för filmtipset! Brukar gilla danska filmer så den måste jag kolla upp. Brukar gilla starka filmer. Du borde verkligen se Juno (underbar) och Fjärilen i glaskupan (väldigt fin).

    Kram

     
  • At 4:06 em, Blogger Ninaw said…

    Juno har jag sett! Och ja, det VAR underbar!!!! Fjärilen i glaskupan VILL jag se.. ska se till att göra det snart! :)

     

Skicka en kommentar

<< Home